Facebook Pixel
МЕНЮ
БЪРЗИ ВРЪЗКИ

Кои са най-често срещаните митове за креатина?

30/04/2024 71 0 коментари
Кои са най-често срещаните митове за креатина?

Съдържание:


Несъмнено хранителната добавка – креатинин е една от най-популярните сред професионалните атлети и специално бодибилдърите, чийто тренировки са с висока интензивност. Много от тях тренират за повишаване на силата, издръжливостта, преборване на умората, получаване на повече енергия и подобряване на възстановяването. Въпреки че съществуват многобройни проучвания, все още съществуват много грешни схващания, свързани с влиянието й върху физическото състояние и здраве.

Ако и Вие не можете да решите дали тази добавка е подходяща за Вашите цели, тази статия е точно за Вас! В нея ние – от Nutrafit.bg, ще развенчаем някои от най-често срещаните митове и ще Ви представим фактите, които вече са доказани от най-добрите специалисти в медицината.

Защо се нуждаете от креатинин?

Вече сме Ви споделяли, че това е естествено вещество, което се произвежда в организма, като се намира предимно в мускулите и черния дроб. Мускулните клетки го използват за производството на енергия, тъй като помага за създаването на високоенергийна молекула, известна като АТФ – аденозин трифосфат. Въпреки че черният дроб, панкреасът и бъбреците го произвеждат естествено, можете да си набавите това вещество и чрез храната – от червеното месо и морските дарове.

Тази добавка е особено полезна по време на интензивни упражнения. Причината е, че спомага за подобряване на физическата производителност, особено при кратки серии с голям интензитет.

Кои са най-често срещаните митове за креатина?

Кои са най-често срещаните митове?

Ако се чудите дали тази добавка е безопасна и как може да Ви помогне, обърнете внимание на най-често срещаните митове. Не забравяйте, че в Интернет и книжарниците можете да откриете хиляди научни проучвания, които да потвърдят нашите думи.

Мит: Креатинът е като анаболен стероид

Истината: В действителност креатинът дори не е близък по химична структура до стероидна молекула. Това е съединение, получено от аминокиселини. Той се съхранява в мускулите- 95%, а останалите 5% се намират в мозъка, черния дроб и бъбреците.

Осигурява енергия на клетките на тялото, особено тези в мускулите. Аденозин трифосфатът е молекулата, която организмът използва предимно за енергия. Това вещество допринася за увеличаване производството на АТФ в организма. Резултатът е - подобряване ефективността на тренировката.

Мит: Можете да го използвате за изграждане на мускулна маса, без да тренирате.

Истината: Това е мечтата на мнозина хора, но нека погледнем реално на нещата. Можете и да си мечтаете с няколко магични хранителни добавки да седите по цял ден у дома и да не правите нищо. Но реалността е една и тя е - че това няма да Ви помогне с нищо да постигнете целите си.

Резултатите винаги идват от комбинация на правилните добавки с подходяща физическа активност и балансирано хранене.

Изследванията показват подобрена сила при хора с мускулна дистрофия, които не са тренирали дълго време заради травма, но приемат тази добавка. Въпреки това, при здрави хора, които никога не са били физически активни – това няма да помогне с нищо.

Консумацията трябва да се комбинира с тренировки, за да се види осезаем ефект.

Кои са най-често срещаните митове за креатина?

Мит: Ще бягате по-бързо на състезание, ако го вземете преди това.

Истина: Взимането му като предтренировъчна добавка преди състезание по бягане, няма да Ви е от полза за представянето Ви. Въпреки че изследванията подкрепят ползите му за интензивни натоварвания, той има по-малък ефект върху издръжливостта и при упражнения с по-ниско натоварване. Причината е, че при бягане можете да поддържате средно и равномерно темпо, което не може да се определи като високоинтензивно.

Въпреки това, бегачите също могат да се възползват от ползите му. Могат да го използват, за да увеличат силата си и така да подобрят представянето си при бягане.

Мит: Причинява крампи и дехидратация.

Истина: В действителност много хора вярват, че добавката значително увеличава нуждата от вода на тялото и предразполага към дехидратация и развитие на крампи. Нито едно изследване не е показало, че креатинът причинява спазми и дехидратация. Всъщност има доказателства, че може да помогне за намаляване на риска от тези състояния.

Проучване на British Journal of Sports Medicine неотдавна разкри, че приемането му води до подобрена спортна ефективност при топло време. Той спомага за поддържане на телесната температура като намалява сърдечния ритъм и потенето. В друго изследване, те я приложили върху спортисти от няколко колежа. Разделили ги на две групи като в тази, която използвала креатин в рутината си, спортистите получили много по-малко схващания, дехидратация и мускулни наранявания, в сравнение с другата група.

За безопасни и ефективни тренировки трябва да сте сигурни, че сте хидратирани, но не е необходимо да приемате прекомерни количества вода.

Кои са най-често срещаните митове за креатина?

Необходимо ли е да се „заредите” с креатин?

Концепцията за "фаза на зареждане" е обект на много дебати в света на спорта и фитнеса. През годините се е смятало, че е необходимо бързо да се увеличат запасите чрез високи дози за кратък период, за да се постигнат най-добрите резултати.

Ранни изследвания, като например изследването на Hultman et al (1996), показват, че режимът на "натоварване" (20 g/ден креатин за 6 дни) значително повишава нивата му в мускулите. Смятало се, че този подход води до бързо подобрение на представяне и сила.

По-нови изследвания показват, че такава фаза на зареждане може да не е необходима при дългосрочна употреба. Все повече проучвания показват, че с ниски дневни дози, съобразени с нуждите на организма Ви и инструкциите от производителя, можете да постигнете ДОРИ до по-добри резултати.

По този начин също ще наситите организма си с необходимите количества.

Обърнете внимание, че хранителните добавки НЕ ЗАМЕНЯТ храната и не могат да се използват вместо нея. Те трябва да се приемат от здрави хора! Ако имате хронични проблеми, бременна сте или кърмите, моля консултирайте се с Вашия лекар, преди да започнете да приемате добавки!

А вие какво мислите за креатина? Използвате ли го?

Споделете Вашето мнение и постигнатите резултати с нас в коментарите. Не забрявайте, че когато избирате своите хранителни добавки, трябва да се консултирате с професионалисти - лекари и треньори.

Надяваме се, че нашата статия Ви помогна да вземете правилното решение. Посетете онлайн магазина ни или се свържете с нас на телефон: 0887 203 205, ако се нуждаете от консултация.

Напишете коментар

Предупреждение: Името на коментара трябва да е между 3 и 25 знака!
Предупреждение: Невалиден email!
Предупреждение: Текстът на коментара трябва да е между 25 и 1000 знака!